Butične skodelice so popolna družba za kofetkanje

Butične skodelice so popolna družba za kofetkanje

Polona Pačnik je nenavadna umetnica, ki ljubi kavo, a ne zaradi kave same, pač pa zaradi izjemnih karakterjev, ki ji delajo družbo. Ker je imela kavo za jutranje prebujanje vedno pri roki, dobre družbe pa ne, je pred tremi leti sklenila sogovornike kar narisati. In tako so izpod njenih rok začeli nastajati zanimivi liki slavnih zgodovinskih in sodobnih osebnosti, v katerih PolonaPolona najde svoj navdih za ustvarjanje. Decembra je tako predstavila novo kolekcijo skodelic – prvo, ki združuje pet neverjetnih žensk. Na skodelicah je upodobila lik Mame, ki jo je inspirirala Neža, mama Ivana Cankarja. Za pogum je ilustrirala še popotnico Almo (inspirirana z Almo Karlin, op. a.), sama je namreč bolj preplašena, ko je treba na pot. Med ustvarjanjem ji je k srcu prirasla tudi modno urejena Coco (inspirirana s Coco Chanel, op. a.), že od nekdaj pa ji je bila blizu stilska ikona Jovanka (inspirirana z Jovanko Broz, op. a.). Zadnja, ki je dobila svoje mesto v novi kolekciji, je inspiracija iz rosnih let – princesa s figami iz las Bun Princess. Kljub odličnim ženskim karakterjem, Polona še vedno najraje srka jutranjo kavo v družbi moškega … Vas zanima, katerega?

To, kar lik sporoča, je neločljivi del ilustracije.

Kateri je bil vaš prvi lik, ki je dobil mesto na skodelici?
Ivan (inspiriran z Ivanom Cankarjem, op. a.) ima to čast, da je bil prvi, potem sta se mu pridružila France in Julija (inspirirana s Francetom Prešernom in Julijo Primic, op. a.). Nato so sledili še ostali …

Butične skodelice so popolna družba za kofetkanje

Butične skodelice so popolna družba za kofetkanje

Kaj je tisto, kar sproži vaše zanimanje za upodobitev določenega lika?
Človek mi mora biti tako zanimiv, da bi šla z njim na kavo. Ko se me enkrat dotakne, si vzamem čas in preiščem informacije o njemu, potem ga šele začnem risati. Včasih me kakšen lik zaradi tega, ker ga tako dobro narišem, prepriča, da ga takoj uvrstim v kolekcijo. Včasih pa kakšnega lika sploh ne narišem všečno, zato ga pustim čakati, bo že prišel njegov čas. So pa tudi taki, ki si jih tako močno želim imeti na skodelici, da jih rišem in rišem, dokler se ne rodijo taki, kot si želim. Zelo pomemben del ustvarjalnega procesa je tudi, kaj bo lik povedal. Tudi za to si vzamem veliko časa, saj je to, kar lik sporoča, neločljivi del ilustracije.

Koliko likov ste v zadnjih treh letih tako natančno preštudirali, ste jih kdaj prešteli?
Joj, ne. Verjetno bi jih morala, ampak se raje prepuščam ustvarjalnemu navdihu in v svojo družbo ob kavi sprejemam vse … Bilo jih je približno štirideset, ampak niso vsi pristali na skodelicah, če pa so, pa morda niti niso dobili dobrega odziva občinstva, zato nekaterih kolekcij tudi nismo ponavljali.

Butične skodelice so popolna družba za kofetkanje

Butične skodelice so popolna družba za kofetkanje

Butične skodelice so popolna družba za kofetkanje

Kako velike pa so posamezne kolekcije?
Od sto kosov najprej, ampak 300 kosov skodelic je zame že velika kolekcija. Tiste kolekcije, ki jih ponavljamo, včasih tudi malenkost spremenim, ker želim, da je vsaka kolekcija enkratna in neponovljiva.

Kateri lik pa je tako priljubljen, da ste ga morali največkrat ponatisniti?
Ivana ponovimo nekajkrat na leto, ker gre dobro v prodajo. Tudi Franceta imajo v Sloveniji zelo radi. V tujini pa najbolje prodajamo Alberta in Frido (inspirirano z Albertom Einsteinom in Frido Kahlo, op. a.). Od nove kolekcije imam za Coco zelo dober občutek, da bo postala priljubljena v tujini in doma, pri nas pa bo verjetno priljubljena tudi Alma.

Skodelice z ilustracijami postajajo popularne tudi v tujini.

Imate kakšne posebne načrte za tuje trge?
V tujino se prebijam počasi, saj imam omejene resurse. V prihodnje se bom opogumila za obiskovanje sejmov. Dokler sem delala z eno samo tovarno, si nisem upala – zaradi strahu, da ne bi mogla izpolniti vseh naročil. Konec januarja bomo šli na sejem v Frankfurt, da bi našli še kakšno tovarno.

Butične skodelice so popolna družba za kofetkanje

Butične skodelice so popolna družba za kofetkanje

Butične skodelice so popolna družba za kofetkanje

S kolikimi pa trenutno sodelujete?
Z dvema. Odločena sem, da bomo sodelovali izključno z evropskimi proizvajalci, zato skodelice zaenkrat delajo na Hrvaškem in na Češkem. Rada bi delala s slovenskimi tovarnami, ampak v Sloveniji ni porcelana. Jaz pa sem od samega začetka odločena, da hočem delati s tovarnami, ki delajo hotelski porcelan, zadnji, ki je izdelan v Evropi! Ker je debelejši in izdelan na roke, je tudi bolj kakovosten, je pa zato tudi dražji, ampak v taki skodelici je kava dlje časa topla. Zato je vsaka skodelica vredna svoje cene.

Skodelice so dražje, ker Polona Pačnik prisega na kakovost ročno izdelanega porcelana.

Butične skodelice so popolna družba za kofetkanje

Posel počasi širite, vam pri tem kdo pomaga?
Letos sem razširila ekipo. Vesna in Mateja mi pomagata pri pakiranju, spletni prodaji in prodaji v trgovinah Mladinske knjige. Vesela sem, da smo začeli sodelovati s fotografinjo Romino Ivančič, saj imamo zdaj veliko več ogledov na Instagramu. Jaz dobro pišem in rišem, fotografija pa je moja šibka točka, zato mi je sodelovanje z njo tako pomembno.

Zaenkrat imate v ponudbi skodelice in krožnike, boste ponudbo širili?
Na nek način smo tako unikatni, da o širjenju ne razmišljam. Si pa želim, da bi vsaj enkrat na leto v omejeni izdaji predstavili kakšen poseben izdelek, na primer koledar ali majico. To bi me zelo veselilo.

Polona veliko razmišlja o tem, s kom bi si želela na kavo.

Butične skodelice so popolna družba za kofetkanje

Butične skodelice so popolna družba za kofetkanje

Kateri lik pa vas ob jutrih razveseljuje na skodelici kave?
France, to sploh ni vprašanje! (smeh)

Ampak nova kolekcija obsega pet dam!
Saj s Coco se bova veliko družili, ampak jaz nisem dama v taki meri, kot je ona. Raje imam skodelice, v katere si lahko natočim veliko kave. Zato v posteljo vedno nesem Franceta, popoldne pa bom kofetkala z ženskami.

Fotografije: Romina Ivančič

Spremljajte naše objave s prijavo na e-novice ali pa nam sledite na Facebooku, Twitterju in Pinterestu.

Avtorica prispevka Metka Pravst, kreativna in idejna vodja Ustvarjalnih rok, je po izobrazbi komunikologinja, po poklicu novinarka in po duši ustvarjalka blagovne znamke www.metibeti.com. Spremljate jo lahko na Instagramu, na Facebook strani MetiBeti, na Twitterju ali sledite njenim navdihom na Pinterestu. Pišete ji lahko na elektronski naslov metibeti@gmail.com.

Comments are closed.