Sintya Milani je oblikovalka nakita in samozavestna ženska, ki si je z znanjem oblikovanja nakita upala stopiti na samostojno podjetniško pot, pred leti je odprla trgovino, zdaj pa jo mika prodor v tujino.
Njen oče je akademski slikar, ki jo je opremil z ustvarjalnim in podjetniškim znanjem, saj je bil v času njenega odraščanja uvoznik za kristale s svojo trgovino. Mama jo je že kot deklico usmerjala k spoznavanju najrazličnejših ustvarjalnih tehnik in materialov, da je razvijala občutek za estetiko, spodbujala pa je tudi njeno strast do zbiranja mineralov in drugih poldragih kamnov, ki jih danes tako rada vključuje v kolekcije svojega nakita. Prvo trgovino je odprla pred osmimi leti v ljubljanskem podhodu Ajdovščina, nato pa se je po štirih letih preselila na Nazorjevo ulico. Ker je bil dostop do njene trgovinice v centru prestolnice težaven zaradi plačljivega parkiranja, se je odločila, da se bo preselila v bližino obvoznice, kjer bo na voljo tudi brezplačno parkiranje. Tako je zdaj že tretje leto njena trgovina locirana v trgovskem kompleksu tržnice v Kosezah, kjer dela od ponedeljka do sobote, ob nedeljah pa si vzame čas samo zase.
Kdaj ste ustvarjanje nakita prepoznali kot potencial in ga spremenili v posel?
Že od nekdaj sem čutila, da bom delala v svetu mode. Z izdelavo nakita sem se prvič srečala pri štirih letih, pri osmih sem ga pomagala izdelovati za prodajo v očetovi trgovini, v najstniškem obdobju pa sem ga začela podarjati prijateljicam. Potencial sem zaznala, ko so moj nakit opazile mame prijateljic, ki so bile pripravljene plačati izdelavo nakita z dražjim materialom, saj smo imeli doma zaradi posla s kamni in kristali vedno na voljo tudi korale in bisere. Doma so me je na tej poti podpiral in mi pri gradnji poslovne mreže pomagali s kontakti, v času študija ekonomije pa sem očetu pomagala voditi trgovine.
Nakit Milani je primeren tako za posebne priložnosti kot tudi za vsakodnevno nošenje.
Kako to, da ste izbrali študij ekonomije?
Doma so želeli, da bi šla študirat kaj bolj umetniškega, a sem govorila, da talent lahko razvijaš, ne moreš pa se ga naučiti. Tako sem študij ekonomije izbrala z razlogom, da bi se naučila svoje izdelke prodati, saj sem se že takrat zavedala, da se bom morala s tem delom preživljati. Se pa z delom sama učim in izobražujem vsak dan.
Ste po študiju takoj odprli trgovino?
Že od začetka sem bila odločena, da bom nekoč imela svojo trgovino, ampak ni šlo tako hitro. Nakit sem začela ustvarjati poleg redne službe, ko sem delala v prodaji IT opreme. Takrat se je počasi začela graditi zgodba blagovne znamke Milani, ki se uvršča v srednji cenovni rang, bi jo pa rada še povzdignila z večjo izbiro smaragdov, safirjev, rubinov. A izdelava take linije je konkreten finančni zalogaj …
Na katere materiale ste potem osredotočeni?
Na poldrage kamne, srebro in zlato. Gledam na to, da so ves čas na voljo novi kosi nakita, zato redno ustvarjam nakit za trgovino, saj ga je treba prilagajati letnim časom in posebnim priložnostim. Zadnje čase sem veliko časa posvetila tudi urejanju spletne trgovine Milani, ker je v dveh jezikih, je to tudi prvi korak k širjenju prodaje v tujino, kjer bi se tudi rada uveljavila v prihodnje.
Spletna trgovina je prvi korak k širjenju prodaje v tujino.
Pa vas mika razvoj širše proizvodne linije nakita?
Ne, nimam interesa, da bi iz blagovne znamke naredila nakit za masovno proizvodnjo. Moj cilj je, da bi vključevala v svoj posel le nekaj ljudi, ki bi delali po mojih zamislih. Še vedno pa bi rada ostala na individualni ravni s strankami. Če bi drugi delali nakit po mojih zamislih, bi še vedno imela posebno linijo z izdelki, ki bi jih izdelala sama.
Ali nakit pred postopkom izdelave skicirate?
Redko na papir, večina izdelkov najprej nastane v moji glavi. Skico pa narišem za stranke, da si lažje predstavljajo obliko, ki sem si jo zamislila. Zelo redko si nakit skiciram zaradi tehničnega vidika, da mi je potem lažje pri izdelavi. Ko sem bila mlajša sem rada risala skice nakita v kombinaciji z oblačili na lepi ženski figuri, saj me je vedno zanimala celota.
In kaj po vašem mnenju nakit nudi ženski?
Nakit se pojavlja skozi vsa zgodovinska obdobja in žensko naredi ženstveno. Z nakitom se ženska počuti lepo, sploh če so uporabljeni materiali, ki izvirajo iz lepote zemlje, saj ženska z nakitom postane nekaj več, poudari svojo notranjo moč in si poveča samozavest.
Kakšen nakit pa vi najraje nosite?
Jaz obožujem bisere in tudi najraje delam z njimi, saj so gladki, nežni in brezčasni. Zaenkrat delam s sladkovodnimi biseri, da bi blagovna znamka Milani prodrla in uspela v Evropi. A v svetu podjetništva je treba vsak korak narediti premišljeno, zato se držim skromne samostojne poti.
Raje delate nakit po naročilu ali po lastnem navdihu?
Težko izberem, ker je vsak pristop svojevrsten izziv. Iz tujih idej navadno razvijem še nekaj novih lastnih idej.
Moj dom je poln najrazličnejših kamnov.
Kakšne ženske pa hodijo k vam po nakit?
Veliko je žensk po tridesetem, ki imajo samostojne in odgovorne poklice. To so predvsem ženske, ki se rade dobro počutijo v svoji koži. Take ženske moj nakit tudi rade podarjajo, saj na izdelke dajem garancijo – na izdelke iz Milani kolekcije pet let, na poročne prstane pa deset, saj za vsakim izdelkom stojim s svojim imenom.
Prispevek je bil objavljen v reviji Jana, 14. marca 2017.
Spremljajte naše objave s prijavo na e-novice ali pa nam sledite na Facebooku, Twitterju in Pinterestu.