Alenka Repič: Ustanoviteljica kreativne manufakture Kaaita ne zna šivati

Alenka Repič: Ustanoviteljica kreativne manufakture Kaaita ne zna šivati

Alenka Repič je ustanoviteljica in kreativna direktorica trajnostno naravnanega podjetja Kaaita, v katerem nastajajo izdelki iz recikliranih materialov izpod rok lokalnih rokodelcev in s pečatom lokalnih oblikovalcev.

Zadnjega pol leta Kaaita gostuje v prijetni sobici na Beethovnovi ulici v centru Ljubljane, kjer je Alenkina pisarna obdana z naravno svetlobo, sosednje prostore pa si deli s številnimi kreativnimi dušami. Prostor, v katerem pakirajo izdelke in jih pošiljajo na različne konce sveta, je sicer izredno majhen, a v njem vsak obiskovalec začuti poslanstvo blagovne znamke Kaaita, ki preko izdelkov igrivo vabi uporabnike v svet trajnosti, sodelovanja in kreative.

Od kod izbor tako nenavadnega imena Kaaita, ima kakšen poseben pomen?
Ker imam zelo rada naravo, sem si želela zagnati projekt ‘Posadi drevo’, v okviru katerega bi kot darilo ob posebni priložnosti nekomu nekje posadili drevo. Prijateljica je v neki knjigi prebrala, da Indijanci temu dejanju rečejo Kaaita. Tako je nastalo ime, zastavljenega projekta pa mi ni uspelo razviti, saj smo začeli razvijati projekte, preko katerih smo podjetjem pomagali vzpostaviti bolj prijazen odnos do okolja. Sodelovali smo z nekaj večjimi naročniki, pri katerih smo s časom projekte začeli povezovati z izdelki. Ker so bili takšni reciklirani izdelki zelo dobro sprejeti, smo začeli razmišljati v tej smeri …

Kakšno sporočilo danes nosijo vaši izdelki?
So povabilo v trajnosten življenjski slog, spodbujajo uporabnika, da si zna vzeti čas zase, da kupuje premišljeno, da se zna pocrkljati in da zna ohraniti igrivost v sebi … Zanimivo je, da izdelki nastajajo spontano. Ko ugotovim, da tržišču nekaj manjka, začnemo razvijati izdelek, ki je drugačen zaradi podrobnosti, ki pa mi vzamejo veliko časa. Ampak ker sem po horoskopu bikica, grem vedno tja, kjer je najtežje. Zaradi teh podrobnosti smo unikatni, in čeprav smo majhni, si počasi utiramo pot v svet.

Alenka Repič: Ustanoviteljica kreativne manufakture Kaaita ne zna šivati

Ste imeli ob ustanovitvi Kaaite pred trinajstimi leti kakšne somišljenike?
Kaaita je že od samega začetka tim in zanimivo je, da na poti ves čas srečujem sorodne duše. Čeprav sem danes zaposlena samo jaz, so v ekipi ljudje, s katerimi sodelujemo že vrsto let. Ljudem je zelo zanimivo, ko povem, da sama ne znam šivati! Jaz sem ekonomist in sem šolana za to, da gradim blagovno znamko, ki pa je že od samega začetka jasno definirana. V pomoč so mi sodelavci, med njimi agencija Rdeči oblak, ki nam piše besedila, in lokalni oblikovalci. Jaz imam ideje, oblikovalci pa povedo, če so moje zamisli uresničljive. Včasih me ne upoštevajo in vse obrnejo na glavo. In ravno v trenutkih, ko se krešejo naša mnenja, Kaaita raste.

Všeč so mi zapostavljeni materiali, ker iz njih vedno nastane kaj čudovitega.

Kako vaše izdelke sprejema slovenski trg in kako tujina?
Najprej smo izdelke ponudili slovenskemu trgu, a ker individualnih kupcev v Sloveniji ni dovolj, da bi preživeli, smo izdelke ponudili tudi v tujini. Izkušnja prodaje v tujini je pozitivna in nekatere države so zelo odprte za naš koncept. Veliko delamo z angleškimi trgovci, tudi v Švico prodamo precej izdelkov in na azijske trge, saj jim veliko pomeni izdelek, ki je izdelan v Evropi, še višjo vrednost pa ima, če ga je izdelal rokodelec. Glede na vse to, nas čaka krasna prihodnost.

Alenka Repič: Ustanoviteljica kreativne manufakture Kaaita ne zna šivati

Omenili ste, da ogromno časa porabite za iskanje materialov. Večinoma se osredotočate na reciklirane materiale, kajne?
Tako je. Gledamo na to, da so materiali prijazni do okolja, da jih je mogoče reciklirati ali pa so že reciklirani.

Kako ste prišli do filca, ki je izdelan iz odpadnih plastenk?
Pogosto sem obiskovala industrijsko prodajalno Filc Mengeš. Tam sem ves čas spraševala, če imajo na voljo kakšen poseben filc. Nekega dne so mi povedali, da imajo v skladišču že več let na zalogi filc, ki so ga reciklirali iz odpadnih volnenih puloverjev. Bil je tako lep, da smo vsega pokupili. Ko smo ga porabili, smo bili spet na začetku. Takrat sem spet začela spraševati in prišla do filca iz odpadnih plastenk.

Izdelki Kaaita spodbujajo premišljene nakupe in trajnosten življenjski slog, so igrivi in znajo pocrkljati z domiselnostjo.

Se zaradi omejenosti materiala osredotočate na omejene serije izdelkov?
Ko smo šli čez to fazo, da nam je za izdelek zmanjkalo osnovnega materiala, sem spoznala, da moramo kupovati izključno material, ki je dobavljiv. Je pa res, da so izdelki iz recikliranih materialov vedno drugačni, saj prihaja do rahlih odstopanj v barvi ali teksturi.

Alenka Repič: Ustanoviteljica kreativne manufakture Kaaita ne zna šivati

Ustvarjate tudi ekskluzivne linije?
Tudi, saj se še vedno na nas obračajo večji naročniki. Za njih priredimo že obstoječ izdelek iz ponudbe ali pa razvijemo novega.

Kako pa obravnavate individualne kupce?
Ko nas kdo povpraša, kje lahko kupijo naš izdelek, najprej navedem trgovine, kjer so naši izdelki na voljo, šele na zadnjem mestu je naša spletna trgovina. To pa zato, ker zelo cenimo trud trgovcev, ki prodajajo naše izdelke. Zadnji dve leti sem se posvečala iskanju takšnih trgovcev, ki cenijo našo vizijo, zdaj pa bomo več pozornosti posvetili povezovanju …

Alenka Repič: Ustanoviteljica kreativne manufakture Kaaita ne zna šivatiČe prav razumem, napovedujete nov projekt!
Ker zelo cenim slovenske kreativce, se bomo v prihodnje povezali s tistimi, ki jih občudujem in me s svojim delom navdihujejo. Z njimi bomo ustvarjali fotozgodbe in jih na naši spletni strani Kaaita predstavili na zelo intimen način, v predstavitev pa bomo vključili tudi naše izdelke, ki si jih bodo ti kreativci izbrali sami. Začeli bomo z oblikovalko oblačil Petjo Zorec. V ta projekt se podajamo tudi zato, ker so naša ciljna skupina uspešne ženske iz ustvarjalnih poklicev. One nas najdejo, ker to iščejo!

Prispevek je bil objavljen v reviji Jana, 4. oktobra 2016.

Spremljajte naše objave s prijavo na e-novice ali pa nam sledite na Facebooku, Twitterju in Pinterestu.

Avtorica prispevka Metka Pravst, kreativna in idejna vodja Ustvarjalnih rok, je po izobrazbi komunikologinja, po poklicu novinarka in po duši ustvarjalka blagovne znamke www.metibeti.com. Spremljate jo lahko na Instagramu, na Facebook strani MetiBeti, na Twitterju ali sledite njenim navdihom na Pinterestu. Pišete ji lahko na elektronski naslov metibeti@gmail.com.